نشستن پشت‌ میز رایانه و مضرات استفاده‌از رایانه

چند توصيه مهم برای كسانی كه ساعات طولانی از رايانه استفاده می‌كنند ارائه می شود

User Rating:  / 0
PoorBest 

چند توصيه مهم برای كسانی كه ساعات طولانی از رايانه استفاده می‌كنند ارائه می شود.


اگر بیش از دو ساعت در روز از رایانه استفاده می‌كنید، احتمال دارد كه به «سندرم بینایی رایانه‌ای» مبتلا باشید. 

چند توصيه مهم برای كسانی كه ساعات طولانی از رايانه استفاده می‌كنند ارائه می شود

دكتر جنیفر آشتون پژوهشگر و متخصص كانادایی در این باره گفت: سندرم بینایی رایانه‌ای یا«CVS» شامل علائمی است كه در پی استفاده طولانی مدت از رایانه و ابزار الكترونیكی دستی، iphoneها و ipodforها در طول روز و به طور مكرر بروز می‌كنند. 
‌مهمترین علائم این سندرم عبارت از خستگی چشم، خشكی و تحریك پذیری چشم، خستگی عمومی بدن و سردردهای مكرر هستند. 
در این مقاله، دكتر آشتون چند راه كار مفید برای بهبود و كاهش خستگی چشمی در مبتلایان به این سندرم ارائه كرده است. 
وی توصیه می‌كند؛ كسانی كه ساعات طولانی جلوی رایانه می‌نشینند باید پلك بزنند با این كار اشكها در چشم جریان پیدا می‌كنند و نه تنها از خشكی چشم جلوگیری می‌كند بلكه اشكها به طور طبیعی خاصیت درمانی دارند.

 


توصیه دوم؛ 

استفاده از قانون 20/20/20 است. به این معنی كه هر 20 دقیقه 20 ثانیه به نقطه‌ای در مسافت 20 فوتی خیره شوید تا چشهمایتان استراحت كنند.


نكته سوم؛

اطمینان از وجود نور مناسب در محیط است. بهتر است نور مناسب از بالای سر و در محدوده میز كار بتابد و نباید به خود فرد بتابد. همچنین باید صفحه مونیتور را طوری قرار دهید كه نور پنجره یا چراغ از آن منعكس نشود. 
در پایان نیز تاكید می‌شود كه موقعیت مناسب قرار دادن مونتیور، 15 تا 20 درجه پایین‌تر از سطح چشمهاست كه 20 تا 28 اینچ هم باید از چشم‌ها فاصله داشته باشد. 

جز ویتامین آ،چه ویتامینهای برای دید بهتر مهم اند؟ ویتامین‌ها به‌دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند بدن و بخصوص چشم ها را سالم نگه دارند و ... مثلا نشان داده شده که ویتامین‌های A, C وE می‌توانند نقش مهمی را در سلامت چشم ایفا کنند. دلایل متعدد حاکی از آن است که خوردنی‌های تازه مانند، میوه و سبزیجات و ماهی‌ها دارای ترکیباتی هستند که در سلامت چشم مؤثر خواهند بود.


ویتامین A
بیشتر مادرها به فرزندان خود گفته‌اند هویج دارای ویتامین A و در سلامت چشم مفید است. به توصیه متخصصان آمریکایی خوردن یک هویج در روز می‌تواند نیاز روزانه بدن از ویتامین A را تأمین کند. این ویتامین می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با نابینایی تأثیر‌گذار باشد.

کمبود ویتامین‌A با گزورفتالمی دیده می‌شود که به‌صورت خشکی چشم، زخم قرنیه‌ای و ورم پلک دیده می‌شود. این اختلال در نهایت منجر به نابینایی می‌‌شود. این ویتامین می‌تواند در پیشگیری از تشکیل آب مروارید و نابینایی ناشی از تباهی لکه زرد چشم در افراد مسن نقش مهمی داشته باشد. اگر این نوع از تغذیه نظر شما را تأمین نکرد می‌توانید از مکمل‌های موجود برای سلامت چشم بهره بگیرید؛ اما زیاده‌روی در مصرف ویتامین‌A گرفته شده از مکمل‌ها سلامت چشم را به خطر می‌اندازد و در زمان بارداری می‌تواند منجر به نقص عضو شود پس ضروری است قبل از مصرف داروی مکمل حتما برچسب روی آن‌را مطالعه کنید. بررسی‌ها نشان داده است بسیاری از غذاهای به رنگ زرد، نارنجی، قرمز حاوی بتاکاروتن است که بدن انسان آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. در کنار هویج میوه‌های دیگری مثل طالبی، انبه، سبزیجات، کدو حلوایی و فلفل قرمز منبع فوق‌العاده‌ای از بتاکاروتن است. ویتامین A را همچنین می‌توان در اسفناج و دیگر سبزیجات پربرگ، سیب زمینی شیرین، ماهی، مرغ و جگر یافت.


ویتامین C
ویتامین C یک عنصر کلیدی از مکمل‌های سلامت چشم است که سوپرهیرو نامیده می‌شود و به پیشگیری از بسیاری مشکلات بینایی مربوط به سن مانند آب مروارید کمک می‌کند. این بیماری از یک تجمع پروتئینی ناشی می‌شود که منجر به سایه‌ای در بینایی می‌شود. ویتامین C ممکن است در به تاخیر انداختن تباهی لکه‌های زرد چشم که درمان ندارد، کمک کند. 
بررسی‌های انجام شده نشان داده است ویتامین C زمان تشکیل آب مروارید را 10‌سال در افراد به تاخیر می‌اندازد؛ چرا که این بیماری بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود و اعمال جراحی‌ مرتبط در سنین 65 یا 70 انجام می‌گیرد؛ بنابراین این تاخیر در فرد، نزدیک به 10‌سال است و در این مدت آب مروارید در فرد گسترش نخواهد یافت. ویتامین Cرا می‌‌توان در تمامی مرکبات، توت فرنگی، طالبی، گریپ فروت، تمشک، گوجه، آلو، کیوی، سبزیجات پربرگ، اسفناج، فلفل (قرمزوسبز) و کلم جست‌وجو کرد. در حقیقت سبزیجات و میوه‌ها منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامینC هستند. البته این ویتامین را می‌توان در بعضی از منابع حیوانی پیدا کرد اما در اثر پخت و پز ویتامین C از بین می‌رود. به گفته متخصصان آمریکایی سهم روزانه به این ویتامین در مردان و زنان 60‌میلی‌گرم است. بدن انسان نمی‌تواند ترکیبی از ویتامین‌ها را در مدت طولانی در خود حفظ کند، چراکه در از بین رفتن فرایند جذب ویتامین‌C مشکلاتی چون کارخانه استعمال دخانیات و آلودگی هوا و دیابت و مسائل دیگر بی‌تأثیر نیست، پس بهتر است با خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه حداکثر منفعت را به‌دست آوریم.


ویتامین E
ویتامین E برای بهتر شدن سلامت چشم به پیشگیری از تشکیل آب مروارید و از بین رفتن لکه‌های زرد چشم کمک می‌کند. به گفته متخصصان نیاز روزانه بدن به ویتامین E در مردان 10 میلی گرم است درحالی‌که زنان به روزانه 8‌میلی‌گرم نیاز دارند. این ویتامین در آجیل و گیاهان خوردنی مانند باقلا و لوبیا و میوه‌هایی چون انبه دیده می‌شود. اگر این میزان در ورودی غذای افراد نباشد می‌توان از مکمل‌های سلامت چشم بهره برد. 

تحقیقات نشان داده است که بیوفلاونوئیدها دارای فعالیتی به مهمی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به جذب بهتر ویتامینC  کمک می‌کنند. اینها ترکیباتی هستند که به میوه‌ها رنگ می‌دهند. لوتیئن و زاگزانتین و 2 آنتی‌اکسیدان دیگر در میوه و سبزیجات به‌طور طبیعی دیده می‌شوند که به سلامتی چشم کمک می‌کنند. برای بینایی بهتر، مصرف غذاهای غنی شده از مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری و مهم است و موارد فوق می‌تواند بینایی را در وضعیت خوبی قراردهد به شرط آنکه مصرف میوه‌های روزانه و سبزیجات دوچندان شود و اگر این نوع از غذاها در فرد کافی نباشد می‌توان از یک مکمل سلامت چشم بهره گرفت.

منوی آکاردئونی

صفه اصلی

سایر مطالب

سبکهای ماساژ در دنیا

امکانات

مطالب علمی ماساژ

فروشگاه

اطلاعات تماس

مدیر وب‌سایت و ماساژدهندۀ آقایان:

تلفن ثابت: ۰۲۱۸۸۶۹۲۰۶۵  02188692065 سعادت آباد.

لطفا ابتدا با تلفن ثابت تماس بگیرید. درصورت عدم پاسخگویی، باتلفن همراه، تماس بگیرید: تلفن همراه: 09373234130 ۰۹۳۷۳۲۳۴۱۳۰ امیر .

در صورت عدم پاسخگویی با تلفن همراه نیز، که ممکن است در آن زمان مشتری ماساژ داشته باشم، پیغام خود را بگذارید تا با شما تماس گرفته شود. ساعت ارائه خدمات: از ۸ صبح تا ۱۱ شب.    ۴ یا ۵ ساعت قبل، تلفنی وقت بگیرید. ساعات تماس: از ۸ صبح تا ۱۲ شب.

Contact Us:   Tell: +989373234130

                          +982188692065 Saadat Abad,Tehran.

Instagram: massage.iran.ir

فروش پوستر رنگی آموزشی ماساژ درمانی (یومی هو تراپی: Yumeiho Therapy)

 قروشکتابِ: خواب‌درمانی جامع (خواب‌درمانی بیست دقیقه‌ای)

 تصویرسازی ذهنی مثبت و قوی برای مداوای بیماریهای سخت و ناعلاج، و خودهیپنوتیزم برای رسیدن به حالت خلسه جهت خود شناسی روحی، و تأثیر ذهن بر جسم.

فروش کتاب «درمان جامع طب سوزنی با دستگاه الکترونیکی بدون سوزن». قابل استفاده با:

۱. « طب سوزنی با سوزن »

۲. « طب سوزنی ، ‌بدون استفاده از سوزن ، با دستگاه »

۳. « شیاتسو، طب فشاری با انگشت دست، ماساژ »

 

فروش کتاب «یوگا در هفت مرحله از مبتدی تا عالی».  کندالینی، تنفس، حس ششم، چشم سوم، چاکرا، مدیتیشن، تله پاتی کالبد اثیری، هاله نورانی.

 

فروش کتاب «قدرتهای ذهنی». مطالعه کتاب با (روح- کالبد اثیری) نویسنده کتاب، در عالم خواب بوسیله کالبد اثیری (کالبد اختری- روان) در کتاب: قدرتهای ذهنی(خودآموز روحی-روش مطالعه با نویسنده کتاب).