نشستن پشت‌ میز رایانه و مضرات استفاده‌از رایانه

حتی هنگام کار با تبلت ها، مراقب سلامت خود باشید

User Rating:  / 0

حتی هنگام کار با تبلت ها، مراقب سلامت خود باشید


پژوهشگران دانشکده سلامت همگانی دانشگاه هاروارد، حالت های مختلف بدن کاربران به هنگام استفاده از تبلت ها را مورد مطالعه قرار داده اند و دریافته اند که کاربران تبلت ها در مقایسه با کاربران رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها، گردن خود را بیشتر در حالت خمیده نگه می دارند که این رفتار هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت می تواند مخاطرات زیادی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

حتی هنگام کار با تبلت ها، مراقب سلامت خود باشید

 

Read more: حتی هنگام کار با تبلت ها، مراقب سلامت خود باشید

چند توصيه مهم برای كسانی كه ساعات طولانی از رايانه استفاده می‌كنند ارائه می شود

User Rating:  / 0

چند توصيه مهم برای كسانی كه ساعات طولانی از رايانه استفاده می‌كنند ارائه می شود.


اگر بیش از دو ساعت در روز از رایانه استفاده می‌كنید، احتمال دارد كه به «سندرم بینایی رایانه‌ای» مبتلا باشید. 

چند توصيه مهم برای كسانی كه ساعات طولانی از رايانه استفاده می‌كنند ارائه می شود

دكتر جنیفر آشتون پژوهشگر و متخصص كانادایی در این باره گفت: سندرم بینایی رایانه‌ای یا«CVS» شامل علائمی است كه در پی استفاده طولانی مدت از رایانه و ابزار الكترونیكی دستی، iphoneها و ipodforها در طول روز و به طور مكرر بروز می‌كنند. 
‌مهمترین علائم این سندرم عبارت از خستگی چشم، خشكی و تحریك پذیری چشم، خستگی عمومی بدن و سردردهای مكرر هستند. 
در این مقاله، دكتر آشتون چند راه كار مفید برای بهبود و كاهش خستگی چشمی در مبتلایان به این سندرم ارائه كرده است. 
وی توصیه می‌كند؛ كسانی كه ساعات طولانی جلوی رایانه می‌نشینند باید پلك بزنند با این كار اشكها در چشم جریان پیدا می‌كنند و نه تنها از خشكی چشم جلوگیری می‌كند بلكه اشكها به طور طبیعی خاصیت درمانی دارند.

 

Read more: چند توصيه مهم برای كسانی كه ساعات طولانی از رايانه استفاده می‌كنند ارائه می شود

ارگونومی در کار با کامپیوتر: نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر

User Rating:  / 0

ارگونومی در کار با کامپیوتر

نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر


ارگونومی چیست ؟
ارگونومی به عنوان رشته ای از علوم كه به دست آوردن بهترین ارتباط میان انسان و محیط (کار و زندگی) هدف اصلی آن است، تعریف می شود. ارگونومی با ارزیابی قابلیتها و محدودیتهای انسان (بیومكانیك و آنتروپومتری)، استرسهای كاری و محیطی (فیزیولوژی كار و روانشناسی صنعتی)، نیروهای استاتیك و دینامیك روی بدن انسان (بیومكانیك)، خستگی (فیزیولوژی كار و روانشناسی صنعتی) و طراحی ایستگاه كاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی) سر و كار دارد. بنابراین ارگونومی از علوم بسیاری تشكیل یافته است. 

neshastan-computer2.jpg - 29.64 KB
نتایج بكارگیری اصول ارگونومی در محیطهای کاری 

-
پیشگیری از اختلالات اسکلتی – عضلانی در بین شاغلین (مانند کمر درد ، سندروم تونل کارپال یا درد شدید در مچ دست ، درد ناحیه گردن ، درد ناحیه زانو یا آرنج و...)
-
کمک به پیشگیری از حوادث شغلی
-
افزایش میزان رضایت مندی کارکنان
-
افزایش رفاه و آسایش کارکنان
-
کمک به افزایش بهره وری در کار
-
کمک به افزایش تولید 

Read more: ارگونومی در کار با کامپیوتر: نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر

سلامت مچ دست و پاها در هنگام کار با کامپیوتر

User Rating:  / 0


سلامت مچ دست و پاها در هنگام کار با کامپیوتر

سلامت مچ دست و پاها در هنگام کار با کامپیوتر


در مچ دست، عصبی به نام عصب مدیان یا میانی وجود دارد. این عصب، منشعب می شود و به بخشی از کف دست، انگشت شست، اشاره و میانی عصب می رساند. هر گاه این عصب تحت فشار قرار گیرد، باعثگزگز شدن، کرختی، سوزش و درد در ناحیه دست و انگشت ها می شود. در تحقیقات مایوکلینیک ۲۵۰ نفر از کارمندانی که در روز بیش از ۶ ساعت با رایانه کار می کردند، بررسی شدند و معلوم شد که تقریبا ۳۰ درصد آنها از کرختی و گزگز انگشتان شکایت دارند. البته گزگز همیشه به معنای ابتلا به نشانگان تونل کارپال نیست و این بیماری باید به وسیله پزشک تایید شود.

 

Read more: سلامت مچ دست و پاها در هنگام کار با کامپیوتر

نشستن صحيح پشت كامپيوتر: صندلی، صفحه نمایش، صفحه کلید، مراقبت از چشم‌ها

User Rating:  / 0

نشستن صحيح پشت كامپيوتر


جام جم آنلاين: طرز نشستن و شيوه قرار گرفتن بدن هنگام كار با كامپيوتر اهميت ويژه‌اي دارد. شما ممكن است ساعت‌ها پشت كامپيوتر مشغول به كار باشيد، پس خوب است بدانيد چگونگي قرارگيري در اين وضعيت بر سلامت و كارآيي شما تاثير بسياري خواهد داشت.


اگر درد در ناحیه گردن، شانه ها، پشت و چشم شما را می‌آزارد، خوب است به این نکته بیشتر دقت کنید زیرا تمام این موارد می‌تواند به چگونگی نشستن شما پشت کامپیوتر برای مدتی طولانی مربوط شود.

نشستن صحيح پشت كامپيوتر: صندلی، صفحه نمایش، صفحه کلید، مراقبت از چشم‌ها

Read more: نشستن صحيح پشت كامپيوتر: صندلی، صفحه نمایش، صفحه کلید، مراقبت از چشم‌ها

شيوه صحيح نشستن پشت ميز

User Rating:  / 0

شيوه صحيح نشستن پشت ميز

 neshatstan-posht -miz.jpg - 8.40 KB

بهترین حالت نشستن پشت میز:


محققان معتقدند: بهترین حالت نشستن پشت میز این است که کمی بدن را به عقب متمایل کنیم، به طوری که زاویه ی بین ران‌ها و تنه حدود 135 درجه شود. البته از آنجایی که این زاویه ممکن است باعث سُرخوردن ما به عقب و حتی افتادن شود(اگر تکیه گاهی نداشته باشیم)، محققان به 120درجه هم رضایت داده اند. آنها می گویند این گونه نشستن می‌ تواند باعث کاهش کمر درد شود.


به گفته ی این محققان 32 درصد مردم بیش از 10 ساعت را در روز، به صورت نشسته سپری می ‌‌کنند و نیمی از آنان حتی برای صرف ناهار نیز،میز خود را ترک نمی‌ کنند و دو سوم مردم زمانی که از کار به منزل باز می ‌گردند، باز هم می ‌نشینند.


علاوه بر این، بررسی‌ها نشان داده است که یک سوم افراد به همین علت، یعنی بد نشستن های طولانی، از کمر درد رنج می برند. پس، از آنجا که بد نشستن می تواند با ایجاد فشار بر ستون فقرات و رباط‌ های مربوطه، انسان را دچار دردمزمن و بد شکلی کند، لازم است اصول درست نشستن را بدانیم تا دچار این مشکلات نشویم.

 

Read more: شيوه صحيح نشستن پشت ميز

آموزش حرکات ورزشی نرمشی در محیط کار

User Rating:  / 0

لطفا روی لینک زیر کلیک کنید:

Narcis Exercise 

 . اصل برنامه را روی دستکاپ بیندازید و اجرا کنید. برای ویندوز۷، قبل از اجرا میتوانید با کلیک راست، در Properties به ویندوز ویستا تغییر دهید.

منوی آکاردئونی

صفه اصلی

سایر مطالب

سبکهای ماساژ در دنیا

امکانات

مطالب علمی ماساژ

فروشگاه

اطلاعات تماس

مدیر وب‌سایت و ماساژدهندۀ آقایان:

تلفن ثابت: ۰۲۱۸۸۶۹۲۰۶۵  02188692065 سعادت آباد.

لطفا ابتدا با تلفن ثابت تماس بگیرید. درصورت عدم پاسخگویی، باتلفن همراه، تماس بگیرید: تلفن همراه: 09373234130 ۰۹۳۷۳۲۳۴۱۳۰ امیر .

در صورت عدم پاسخگویی با تلفن همراه نیز، که ممکن است در آن زمان مشتری ماساژ داشته باشم، پیغام خود را بگذارید تا با شما تماس گرفته شود. ساعت ارائه خدمات: از ۸ صبح تا ۱۱ شب.    ۴ یا ۵ ساعت قبل، تلفنی وقت بگیرید. ساعات تماس: از ۸ صبح تا ۱۲ شب.

Contact Us:   Tell: +989373234130

                          +982188692065 Saadat Abad,Tehran.

Instagram: massage.iran.ir

فروش پوستر رنگی آموزشی ماساژ درمانی (یومی هو تراپی: Yumeiho Therapy)

 قروشکتابِ: خواب‌درمانی جامع (خواب‌درمانی بیست دقیقه‌ای)

 تصویرسازی ذهنی مثبت و قوی برای مداوای بیماریهای سخت و ناعلاج، و خودهیپنوتیزم برای رسیدن به حالت خلسه جهت خود شناسی روحی، و تأثیر ذهن بر جسم.

فروش کتاب «درمان جامع طب سوزنی با دستگاه الکترونیکی بدون سوزن». قابل استفاده با:

۱. « طب سوزنی با سوزن »

۲. « طب سوزنی ، ‌بدون استفاده از سوزن ، با دستگاه »

۳. « شیاتسو، طب فشاری با انگشت دست، ماساژ »

 

فروش کتاب «یوگا در هفت مرحله از مبتدی تا عالی».  کندالینی، تنفس، حس ششم، چشم سوم، چاکرا، مدیتیشن، تله پاتی کالبد اثیری، هاله نورانی.

 

فروش کتاب «قدرتهای ذهنی». مطالعه کتاب با (روح- کالبد اثیری) نویسنده کتاب، در عالم خواب بوسیله کالبد اثیری (کالبد اختری- روان) در کتاب: قدرتهای ذهنی(خودآموز روحی-روش مطالعه با نویسنده کتاب).